Θεότητες του καιρού και του χρόνου της Ελλάδας. Κόρες του ΔΙΑ και της ΘΕΜΙΔΟΣ, αδελφές των ΜΟΙΡΩΝ.
Ο Ησίοδος αναφέρει την Ευνομία, την Δίκη και την ΕΙΡΗΝΗ.
Στην Αθήνα είναι η Θαλλώ, Αυξώ και Καρπώ.
Οι Ωρες υποδέχοντε την Αφροδίτη την ντύνουν και την συνοδέυουν στον Ολυμπο.
Ρυθμήζουν τις εποχές του χρόνου, ανοίγουν και κλείνουν τις πύλες του Ολύμπου με σύννεφα σήμφονα με τον Ομηρο.
Κατά τους Ορφικούς οδηγούν την Περσεφώνη μαζί με τις Χάριτες και τις Μοίρες απο τον Αδη στο φώς. Αλλού συντροφέυουν τον Πάνα ή τον Διόνυσο.
Οι Αλεξανδρινοί ανεβάζουν τον αριθμό τους σε 12 και τις θεωρούν κόρες της Γαίας και του Χρόνου.
ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ Ο Ευριπίδης και ο Αριστοφάνης την παρουσιάζουν στα έργα τους ως φορέα της ευφορίας και του πλούτου.
Πολύ συχνά ίδρυαν βωμούς προς αυτήν μετά το πέρας των εχθροπραξιών. Γνωστά της επίθετα ήταν τα «Γλυκεία», «Βαθύπλουτος», «Πλουτοδότειρα», κ.α.
Ο Ησίοδος αναφέρει την Ευνομία, την Δίκη και την ΕΙΡΗΝΗ.
Στην Αθήνα είναι η Θαλλώ, Αυξώ και Καρπώ.
Οι Ωρες υποδέχοντε την Αφροδίτη την ντύνουν και την συνοδέυουν στον Ολυμπο.
Ρυθμήζουν τις εποχές του χρόνου, ανοίγουν και κλείνουν τις πύλες του Ολύμπου με σύννεφα σήμφονα με τον Ομηρο.
Κατά τους Ορφικούς οδηγούν την Περσεφώνη μαζί με τις Χάριτες και τις Μοίρες απο τον Αδη στο φώς. Αλλού συντροφέυουν τον Πάνα ή τον Διόνυσο.
Οι Αλεξανδρινοί ανεβάζουν τον αριθμό τους σε 12 και τις θεωρούν κόρες της Γαίας και του Χρόνου.
ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ Ο Ευριπίδης και ο Αριστοφάνης την παρουσιάζουν στα έργα τους ως φορέα της ευφορίας και του πλούτου.
Πολύ συχνά ίδρυαν βωμούς προς αυτήν μετά το πέρας των εχθροπραξιών. Γνωστά της επίθετα ήταν τα «Γλυκεία», «Βαθύπλουτος», «Πλουτοδότειρα», κ.α.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου